Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa SA w Jeleniej Górze jest jednym z większych zakładów przemysłowym miasta i regionu. W swej ponad 70 letniej historii współpracowało i nadal wspiera lokalne wydarzenia związane między innymi z ochroną zdrowia, działalnością społeczną czy też po prostu dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Aktualności

INFORACJA O REALIZOWANEJ STARTEGII PODATKOWEJ ZA ROK PODATKOWY 2022

Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa S.A.
ul. Wincentego Pola 21, 58-500 Jelenia Góra
NIP 6110203055

Informacja o realizowanej strategii podatkowej
za rok podatkowy
2022

Realizując obowiązek wynikający z art. 27c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa S.A. z siedzibą w Jeleniej Górze (Jelfa, Spółka) przedstawia informację o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy 2022:

1. Informacje o stosowanych przez Spółkę:

a) procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie.

Spółka posiada procedury i oparte na codziennej praktyce procesy umożliwiające zarządzanie i właściwe wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.

W zakresie bieżącej praktyki, Spółka realizuje procesy gwarantujące dochowanie należytej staranności, a w szczególności:

  • Weryfikuje dane dotyczące kontrahentów, a w tym:
    • występowanie rachunku bankowego na białej liście lub / i weryfikuje prawidłowość rachunku bankowego z kontrahentem
    • rejestrację kontrahenta jako podatnika podatku VAT w Polsce
    • rejestrację kontrahenta UE jako podatnika VAT UE
  • Kompletuje dokumentację dotyczącą WDT i exportu, umożliwiającą prawidłowe zastosowanie preferencyjnej stawki VAT
  • Weryfikuje transakcje zakupowe z nierezydentami pod kątem występowania podatku
    u źródła, a w tym:

    • Analizuje transakcje pod kątem występowania obowiązku podatkowego
    • Analizuje umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania
    • Gromadzi dokumentację, a w szczególności certyfikaty rezydencji i oświadczenia odbiorcy płatności dotyczące okoliczności związanych z płatnością i statusu podatkowego odbiorcy

Ponadto Spółka posiada procedury i regulaminy, w tym m. in.:

  • Procedury korporacyjne SOX (Sarbanes Oxley Compliance), na bazie których wdrożone
    są punkty kontrolne zapewniające prawidłowość procesów i kompletność zapisów księgowych, m.in.:

    • Procedura uzgodnienia sald
    • Procedura sprawozdawczości finansowej, konsolidacji i zamknięcia ksiąg, księgowości, a w szczególności harmonogram zamknięcia miesiąca, zapewniający, że wszystkie dokumenty są zaksięgowane, podatki zaksięgowane, konta rozliczone
    • Procedura środków trwałych
    • Procedura zapasów
    • Procedura płac
    • Procedura procesu P2P
    • Procedura treasury
    • Procedura Phishing
  • Procedury wewnętrzne, które umożliwiają prawidłowe wywiązywanie się z obowiązków podatkowych, m. in.:
    • Procedura zawierania umów zawierająca dokument CAF (CONTRACT APPROVAL FORM) wymagany przy zawieraniu każdej umowy
    • Procedura i polityka samochodowa
    • Procedura Akceptacja i rozliczanie wydatków służbowych
    • Polityka zaopatrzenia i zakupów
  • Procedurę MDR, na którą składają się:
    • Ramowa procedura w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych, oraz
    • Instrukcja MDR

b) dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej

W 2022r. Spółka nie realizowała form dobrowolnej współpracy z organami KAS. Spółka w szczególności nie zawierała umów współdziałania, uprzednich porozumień cenowych ani nie występowała o wydanie opinii zabezpieczających.

2. Informacje:

a) odnośnie realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Spółka prowadzi w Polsce aktywną działalność gospodarczą i jest polskim rezydentem podatkowym.

W ramach ciążących na niej obowiązkach wynikających z przepisów prawa podatkowego, w 2022 roku Spółka odprowadzała:

  • jako podatnik:
    • podatek dochodowy od osób prawnych
    • podatek od towarów i usług
    • cło
    • podatek od nieruchomości
  • jako płatnik:
    • podatek dochodowy od osób fizycznych, oraz
    • podatek dochodowy od osób prawnych (podatek u źródła – WHT)

W związku z ciążącymi na niej, jako podatniku i płatniku, obowiązkami podatkowymi, Spółka składała wymagane prawem deklaracje, zeznania oraz informacje podatkowe a także przygotowywała wymagane dokumentacje (np. dokumentacja cen transferowych).

Wdrożone przez Spółkę procedury i procesy oraz kompetentny zespół umożliwiły Spółce rzetelne wywiązywanie się ze zobowiązań podatkowych za rok podatkowy zakończony 31 grudnia 2022 roku.

b) o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach podatkowych, o których mowa wart. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, z podziałem na podatki, których dotyczą.

W 2022 roku Spółka nie przekazała Szefowi KAS informacji o schemacie podatkowych (MDR-1) ani informacji korzystającego o schemacie podatkowym (MDR-3).

3. Informacje o:

a) transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej:

Podmiot Kraj siedziby Typ transakcji Wartość transakcji
Bausch Health Ireland Limited Irlandia Sprzedaż produktów 118 537 565,15pln
Bausch Health Magyarország Kft Węgry Dywidenda 118 755 576,23pln
Bausch+Lomb OPS B.V. Holandia Udzielenie pożyczki 140 273 502,54pln
Bausch Health Poland Sp. z o.o. Polska Nowacja weksli 137 619 315,08 pln

b) planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4

Spin off:

6 sierpnia 2020 r. Grupa Bausch Health ogłosiła plan wdrożenia globalnego Projektu „Spin off” mającego na celu wyodrębnienie w jej ramach dwóch pionów gospodarczych. Po częściowym wdrożeniu Projektu w Grupie Spółka posiada dodatkowego odbiorcę z Grupy, co nie wpływa zasadniczo na wolumen jej produkcji i sprzedaży.

4. Informacje o złożonych przez podatnika wnioskach o wydanie:

a) ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej:

Spółka nie składa takich wniosków.

b) interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej:  Spółka nie składa takich wniosków

c) wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług: Spółka nie składa takich wniosków.

d) wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722, z późn. zm.14):

Spółka nie składa takich wniosków.

5) informacje dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.

Spółka nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową.

Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne
Jelfa S.A.
Jelenia Góra
ul. Wincentego Pola 21
58-500 Jelenia Góra
+48 75 64 33 100
+48 75 64 33 102
+48 75 64 33 103