Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa S.A.
ul. Wincentego Pola 21, 58-500 Jelenia Góra
NIP 6110203055
Informacja o realizowanej strategii podatkowej
za rok podatkowy
2021
Realizując obowiązek wynikający z art. 27c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa S.A. z siedzibą w Jeleniej Górze (Jelfa, Spółka) przedstawia
informację o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy 2021:
1. Informacje o stosowanych przez Spółkę:
a) procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających
z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie.
Spółka posiada procedury i oparte na codziennej praktyce procesy umożliwiające zarządzanie
i właściwe wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.
W zakresie bieżącej praktyki, Spółka realizuje procesy gwarantujące dochowanie należytej
staranności, a w szczególności:
Ponadto Spółka posiada procedury i regulaminy, w tym m. in.:
b) dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej
W 2021r. Spółka nie realizowała form dobrowolnej współpracy z organami KAS. Spółka w
szczególności nie zawierała umów współdziałania, uprzednich porozumień cenowych ani nie
występowała o wydanie opinii zabezpieczających.
2. Informacje:
a) odnośnie realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Spółka prowadzi w Polsce aktywną działalność gospodarczą i jest polskim rezydentem podatkowym.
W ramach ciążących na niej obowiązkach wynikających z przepisów prawa podatkowego, w 2021
roku Spółka odprowadzała:
– jako podatnik:
– jako płatnik:
W związku z ciążącymi na niej, jako podatniku i płatniku, obowiązkami podatkowymi, Spółka składała
wymagane prawem deklaracje, zeznania oraz informacje podatkowe a także przygotowywała
wymagane dokumentacje (np. dokumentacja cen transferowych).
Wdrożone przez Spółkę procedury i procesy oraz kompetentny zespół umożliwiły Spółce rzetelne
wywiązywanie się ze zobowiązań podatkowych za rok podatkowy zakończony 31 grudnia 2021 roku.
b) o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach
podatkowych, o których mowa wart. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, z podziałem na podatki,
których dotyczą.
W 2021 roku Spółka:
– nie przekazała Szefowi KAS informacji o schemacie podatkowych (MDR-1), niemniej jedna
informacja odpowiadające informacji MDR-1 złożona przez inny, zagraniczny podmioty z Grupy
Bausch dotyczyła Spółki jako korzystającego – informacja ta dotyczyła podatku dochodowego od osób
prawnych
– przekazała jedną informację korzystającego o schemacie podatkowym (MDR-3) – dotyczyła ona
podatku dochodowego od osób prawnych.
3. Informacje o:
a) transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4, których wartość
przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na
podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego spółki, w tym podmiotami
niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej:
Podmiot | Kraj siedziby | Typ transakcji | Wartość transakcji |
---|---|---|---|
Bausch Health Ireland Limited |
Irlandia | Sprzedaż produktów | 114 157 492,37 pln |
Bausch Health Magyarország Kft |
Węgry | Otrzymanie dywidendy | 55 003 047,68
pln |
Bausch+Lomb OPS B.V. |
Holandia | Wypłata dywidendy | 363 168 347,20 pln |
b) planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych mogących
mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych w
rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4
Legal Entities Rationalization Project (LER):
W ramach prowadzonego w Grupie Bausch Health globalnego projektu LER mającego na celu
zmniejszenie liczby podmiotów należących do Grupy w 2021 roku nie zostały dokonane planowane
działania restrukturyzacyjne mogące mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych Spółki i/lub
jej podmiotów powiązanych
Spin off:
6 sierpnia 2020 r. Grupa Bausch Health ogłosiła plan wdrożenia globalnego Projektu „Spin off”
mającego na celu wyodrębnienie w jej ramach dwóch pionów gospodarczych. Po wdrożeniu:
– Spółka posiadać będzie miała potencjalnie większą liczbę odbiorców, a wolumen jej produkcji i
sprzedaży może ulec zmianom.
– zagraniczny podmiot zależny Spółki posiada mniejszą liczbę podmiotów zależnych w stosunku do
niego (przeniesienie udziałów w spółkach na inne podmioty z Grupy).
4. Informacje o złożonych przez podatnika wnioskach o wydanie:
a) ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej:
Spółka nie składa takich wniosków.
b) interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej:
Spółka nie składa takich wniosków
c) wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług:
Spółka nie składa takich wniosków.
d) wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o
podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722, z późn. zm.14):
Spółka nie składa takich wniosków.
5) informacje dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika na terytoriach lub w
krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych
wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o
podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw
finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.
Spółka nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą
konkurencję podatkową.