Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa SA w Jeleniej Górze jest jednym z większych zakładów przemysłowym miasta i regionu. W swej ponad 70 letniej historii współpracowało i nadal wspiera lokalne wydarzenia związane między innymi z ochroną zdrowia, działalnością społeczną czy też po prostu dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Aktualności
INFORACJA O REALIZOWANEJ STARTEGII PODATKOWEJ ZA ROK PODATKOWY 2021
Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa S.A.
ul. Wincentego Pola 21, 58-500 Jelenia Góra
NIP 6110203055
Informacja o realizowanej strategii podatkowej
za rok podatkowy
2021
Realizując obowiązek wynikający z art. 27c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa S.A. z siedzibą w Jeleniej Górze (Jelfa, Spółka) przedstawia
informację o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy 2021:
1. Informacje o stosowanych przez Spółkę:
a) procesach oraz procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających
z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie.
Spółka posiada procedury i oparte na codziennej praktyce procesy umożliwiające zarządzanie
i właściwe wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego.
W zakresie bieżącej praktyki, Spółka realizuje procesy gwarantujące dochowanie należytej
staranności, a w szczególności:
- Weryfikuje dane dotyczące kontrahentów, a w tym:
- występowanie rachunku bankowego na białej liście lub / i weryfikuje prawidłowość
rachunku bankowego z kontrahentem - rejestrację kontrahenta jako podatnika podatku VAT w Polsce
- rejestrację kontrahenta UE jako podatnika VAT UE
- występowanie rachunku bankowego na białej liście lub / i weryfikuje prawidłowość
- Kompletuje dokumentację dotyczącą WDT i exportu, umożliwiającą prawidłowe zastosowanie
preferencyjnej stawki VAT - Weryfikuje transakcje zakupowe z nierezydentami pod kątem występowania podatku
u źródła, a w tym:- Analizuje transakcje pod kątem występowania obowiązku podatkowego
- Analizuje umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania
- Gromadzi dokumentację, a w szczególności certyfikaty rezydencji i oświadczenia
odbiorcy płatności dotyczące okoliczności związanych z płatnością i statusu podatkowego
odbiorcy
Ponadto Spółka posiada procedury i regulaminy, w tym m. in.:
- Procedury korporacyjne SOX (Sarbanes Oxley Compliance), na bazie których wdrożone
są punkty kontrolne zapewniające prawidłowość procesów i kompletność zapisów
księgowych, m.in.:- Procedura uzgodnienia sald
- Procedura sprawozdawczości finansowej, konsolidacji i zamknięcia ksiąg, księgowości,
a w szczególności harmonogram zamknięcia miesiąca, zapewniający, że wszystkie
dokumenty są zaksięgowane, podatki zaksięgowane, konta rozliczone - Procedura środków trwałych
- Procedura zapasów
- Procedura płac
- Procedura procesu P2P
- Procedura treasury
- Procedura Phishing
- Procedury wewnętrzne, które umożliwiają prawidłowe wywiązywanie się z obowiązków
podatkowych, m. in.:- Procedura zawierania umów zawierająca dokument CAF (CONTRACT APPROVAL
FORM) wymagany przy zawieraniu każdej umowy - Procedura i polityka samochodowa
- Procedura Akceptacja i rozliczanie wydatków służbowych
- Polityka zaopatrzenia i zakupów
- Procedura zawierania umów zawierająca dokument CAF (CONTRACT APPROVAL
- Procedurę MDR, na którą składają się:
- Ramowa procedura w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku
przekazywania informacji o schematach podatkowych, oraz - Instrukcja MDR
- Ramowa procedura w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku
b) dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej
W 2021r. Spółka nie realizowała form dobrowolnej współpracy z organami KAS. Spółka w
szczególności nie zawierała umów współdziałania, uprzednich porozumień cenowych ani nie
występowała o wydanie opinii zabezpieczających.
2. Informacje:
a) odnośnie realizacji przez podatnika obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Spółka prowadzi w Polsce aktywną działalność gospodarczą i jest polskim rezydentem podatkowym.
W ramach ciążących na niej obowiązkach wynikających z przepisów prawa podatkowego, w 2021
roku Spółka odprowadzała:
– jako podatnik:
- podatek dochodowy od osób prawnych
- podatek od towarów i usług
- cło
- podatek od nieruchomości
– jako płatnik:
- podatek dochodowy od osób fizycznych, oraz
- podatek dochodowy od osób prawnych (podatek u źródła – WHT)
W związku z ciążącymi na niej, jako podatniku i płatniku, obowiązkami podatkowymi, Spółka składała
wymagane prawem deklaracje, zeznania oraz informacje podatkowe a także przygotowywała
wymagane dokumentacje (np. dokumentacja cen transferowych).
Wdrożone przez Spółkę procedury i procesy oraz kompetentny zespół umożliwiły Spółce rzetelne
wywiązywanie się ze zobowiązań podatkowych za rok podatkowy zakończony 31 grudnia 2021 roku.
b) o liczbie przekazanych Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacji o schematach
podatkowych, o których mowa wart. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, z podziałem na podatki,
których dotyczą.
W 2021 roku Spółka:
– nie przekazała Szefowi KAS informacji o schemacie podatkowych (MDR-1), niemniej jedna
informacja odpowiadające informacji MDR-1 złożona przez inny, zagraniczny podmioty z Grupy
Bausch dotyczyła Spółki jako korzystającego – informacja ta dotyczyła podatku dochodowego od osób
prawnych
– przekazała jedną informację korzystającego o schemacie podatkowym (MDR-3) – dotyczyła ona
podatku dochodowego od osób prawnych.
3. Informacje o:
a) transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4, których wartość
przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na
podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego spółki, w tym podmiotami
niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej:
Podmiot | Kraj siedziby | Typ transakcji | Wartość transakcji |
---|---|---|---|
Bausch Health Ireland Limited |
Irlandia | Sprzedaż produktów | 114 157 492,37 pln |
Bausch Health Magyarország Kft |
Węgry | Otrzymanie dywidendy | 55 003 047,68
pln |
Bausch+Lomb OPS B.V. |
Holandia | Wypłata dywidendy | 363 168 347,20 pln |
b) planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych mogących
mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych w
rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4
Legal Entities Rationalization Project (LER):
W ramach prowadzonego w Grupie Bausch Health globalnego projektu LER mającego na celu
zmniejszenie liczby podmiotów należących do Grupy w 2021 roku nie zostały dokonane planowane
działania restrukturyzacyjne mogące mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych Spółki i/lub
jej podmiotów powiązanych
Spin off:
6 sierpnia 2020 r. Grupa Bausch Health ogłosiła plan wdrożenia globalnego Projektu „Spin off”
mającego na celu wyodrębnienie w jej ramach dwóch pionów gospodarczych. Po wdrożeniu:
– Spółka posiadać będzie miała potencjalnie większą liczbę odbiorców, a wolumen jej produkcji i
sprzedaży może ulec zmianom.
– zagraniczny podmiot zależny Spółki posiada mniejszą liczbę podmiotów zależnych w stosunku do
niego (przeniesienie udziałów w spółkach na inne podmioty z Grupy).
4. Informacje o złożonych przez podatnika wnioskach o wydanie:
a) ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej:
Spółka nie składa takich wniosków.
b) interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej:
Spółka nie składa takich wniosków
c) wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług:
Spółka nie składa takich wniosków.
d) wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o
podatku akcyzowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 722, z późn. zm.14):
Spółka nie składa takich wniosków.
5) informacje dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika na terytoriach lub w
krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych
wydanych na podstawie art. 11j ust. 2 i na podstawie art. 23v ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o
podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw
finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji podatkowej.
Spółka nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową.